Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Vigtigt angående din fortrydelsesret
Vær opmærksom på, at din 14 dages fortrydelsesret ikke gælder ved kundetilpassede produkter hos Criate. Criate har dog alligevel valgt, at give dig 8 dages fuld returret, da vi ikke er i tvivl om produktets høje kvalitet. Se punktet: ”Fortrydelsesret” i dette dokument.

Oplysninger om Criate
Criate.dk
Hammerum Hovedgade 44a
DK-74000 Herning
Danmark

Telefon: +45 86 12 22 88
E-mail: post@Criate.dk

CVR-nr.: 32 60 39 63

Bank: Vestjysk Bank
Reg.: 7604
Kontonr.: 0001658626

Når du afgiver bestilling, accepterer du de generelle nedenstående handelsbetingelser gældende for Criate.dk.

Bestilling
Hvis du handler som privatperson (B2C), så vises priserne inklusiv moms (25%).
Prisen for fragt vises, når du går til kassen.

Når du har gennemført din ordre på Criate.dk, så vil du modtage en automatisk ordrebekræftelse med det samme via e-mail.
Ordrebekræftelsen bliver sendt til den angivne e-mail adresse.
Hvis du ikke modtager ordrebekræftelse efter at have gennemført din ordre,
så bedes du kontakte Criate på +45 53 28 75 78 eller butik@Criate.dk, da der kan være sket en fejl.
Husk altid at tjekke om din ordrebekræftelse er endt i din spam mappe.

Du skal være fyldt 18 år for at handle på Criate.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.

Betaling
Vi trækker først pengene, når varen sendes.
Du har følgende 2 muligheder for betaling:

Betalingskort (debit- og kreditkort): Vi modtager følgende kort:
DankortVISA/DankortVisa-electronMastercardVISA, JBC og MobilePay

Sikkerhed
Betales der med betalingskort eller e-dankort, er du altid sikret mod misbrug. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1.200 DDK, hvis dit dankort misbruges ved brug af pin-koden. Data, du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort, er krypteret (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Criate.dk eller andre har mulighed for at læse oplysningerne.

Send aldrig penge til Criate.dk pr. brev. Vi kan ikke påtage os ansvaret for evt. bortkomne kontanter, checks, frimærker eller andet sendt til Criate.dk pr. brev.

Produktionstid
Produktionstiden er normalt 5 hverdage. Man kan som kunde vælge en af vores express-services for hurtigere ekspedition.

Levering
Den normale leveringstid er ca. produktionstid plus 1 – 3 hverdage.

Ønskes den præcise dato kan criate.dk kontaktes telefonisk på +45 53 28 75 78 eller på mail butik@criate.dk.

Ved billeder mindre end 110 x 160 cm kan man vælge mellem GLS eller Post Danmark til udbringning. Ved billeder større end 110 x 160 cm sker forsendelsen med Danske Fragtmænd A/S.

Ønskes levering til udlandet, vil der blive opkrævet en ekstra leveringspris, svarende til den øgede forsendelsesudgift for criate.dk. Du vil altid blive oplyst denne pris inden vi starter produktionen af det bestilte produkt, og du har selvfølgelig mulighed for at lade handlen gå tilbage, hvis du på baggrund af forsendelsesprisen ikke ønsker, at gennemfører ordren.

Vi har følgende leveringsmuligheder på Criate –

GLS pakkeshop 59 kr.

GLS erhvervspakke 59 kr.

Post Danmark – Privatpakke 90 kr.

Hent hos Criate 0 kr.

Danske fragtmænd 150 kr.

Forsinkelser
Indtræffer forsinkelser, er bestilleren kun berettiget til at ophæve aftalen, såfremt han samtidig med aftalens indgåelse har præciseret betydningen af, at levering sker på nøjagtig bestemt tid, og at han af Criate har fået tilkendegivelse om at dette kan overholdes.

Transportskade
Kunden skal straks undersøge varen ved modtagelsen for om emballagen har synlige skader. Hvis varen er transportskadet, kvittér da IKKE for modtagelsen. Fragtmanden skal tage pakken med retur, og du bedes herefter kontakte os omkring dette. Hvis du først opdager skaden på varen efter kvittering, skal du straks henvende dig til os med dokumentation for skaden. Herunder skaden på både produktet og emballagen. Sørg altid for at gemme emballagen til sagen er afgjort.

Hvornår trækker vi pengene for din ordre?
Vi trækker først pengene, når varen sendes.

Fortrydelsesret
Du har 8 dages fortrydelsesret efter produktionen påbegyndes.

For at benytte dig af din fortrydelsesret, så skal du kontakte os hurtigst muligt på +45 53 28 75 78 eller butik@criate.dk, og tydeligt informere os omkring at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

Normalt er der ikke fortrydelsesret på kundetilpassede produkter. Criate har alligevel valgt at give 8 dages returret på disse produkter. Hvis du benytter dig af returretten, får du refunderet beløbet svarende til selve produktionen, herunder print og indramning, men der er ingen returret på selve designudarbejdelsen.

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Det er ikke et krav, men ekspeditionen går hurtigere. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Returnering
Returvarer skal vedlægges kopi af originalfaktura samt oplysninger om, hvorvidt du ønsker varen byttet, eller om du ønsker pengene retur. I tilfælde af, at du ønsker pengene retur, skal vi også bruge registrerings- og kontonummer (IKKE kortnummer) på den konto, som pengene skal overføres til.
Returvarer håndteres i den rækkefølge, vi modtager dem. Har du ikke hørt fra os inden 5 hverdage efter indsendelse af returvaren, bedes du venligst kontakte os.
Ved returnering af varer, betaler du selv for forsendelsen.
Returvarer skal pakkes forsvarlig ind. Beskadigede returvarer, der modtages af Criate, byttes eller refunderes ikke, hvis skaden er sket på grund af fejlagtig eller mangelfuld indpakning ved returneringen.
Visse produkter kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for produkter som er større end GLS max mål. Disse produkter skal have specialtransport.

Dette gælder for alle produkter på criate.dk. Hos GLS må en pakke højst:
være 200 cm lang veje 30 kg (max. 20 kg til PakkeShop)
Pakkens længde og omkreds må højst være 3 m. Den beregnes som 2 x højde + 2 x bredde + 1 x den længste side.

Udgifter til returnering af disse produkter kan forventes at koste op til 5.000 kr. da disse produkter ikke kan sendes med almindelig fragtselskab og kræver specialtransport.

Bemærk: Returvarer sendt pr. efterkrav modtages ikke.

Reklamation
Efter købeloven gives der reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået i op til 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af fejlagtigt brug af produktet, eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere inden rimelig tid efter, at du har konstateret manglen. Du kan som forbruger kræve omlevering af varen, såfremt reklamationen er berettiget, og omleveringen ikke medfører urimelige omkostninger for Criate, eller på anden måde er umulig.

Ophavsret
Indholdet af denne hjemmeside er ophavsretslig beskyttet, og tilhører Criate eller virksomhedens tilknyttede fotografer, designere og kunstnere. Hele eller dele af billeder på hjemmesiden må ikke bruges uden criate.dk’s tilladelse.

Billeder leveret af criate.dk må ikke reproduceres, og må ikke bruges i reklamesammenhæng uden criate.dk’s tilladelse.

Cookies
På criate.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Logstatistik
Vi bruger en logstatistik på criate.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Criate.dk.

Privatlivspolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på www.criate.dk er criate.dk

Behandling af personoplysninger
Når du foretager et køb, registrerer vi dine personoplysninger i vores system.
Vi passer naturligvis på dine oplysninger, og behandler dem i overensstemmelse med reglerne i Persondataforordningen/Databeskyttelsesloven.

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte criate på +45 53 28 75 78 eller kontakt@criate.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2, 8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – https://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 01.10.2019